ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ COVID19

2020-06-13

Ίσως από τις συχνότερες ερωτήσεις αυτή την εποχή, είναι αυτή που ρωτάνε όλοι οι γονείς σχετικά με την διαδικασία των εξετάσεων σε σχέση με την μακρόχρονη απουσία των παιδιών από τα ωδεία. «Τι θα παίξουν στις εξετάσεις αφού τόσο καιρό δεν έκαναν μάθημα;» Ας το αναλύσουμε ανά επίπεδο.

ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΗ.

Στο επίπεδο αυτό τα παιδιά είναι μικρής ηλικίας συνήθως και το τηλεμάθημα ήταν από δύσκολο έως και ακατόρθωτο! Σε αυτό το επίπεδο θα έχουμε μια επιθεώρηση της ύλης στις εξετάσεις, θα παίξει ό,τι ετοίμασε από την 1η Ιουνίου που ξεκινήσαμε και συγκεκριμένα κάποιο από τα κομμάτια που είχε ήδη μάθει. Παράλληλα θα ασχοληθούμε με επαναλήψεις και νέο υλικό. Άλλωστε έχει τεράστιο μέλλον μπροστά του να προχωρήσει και να καλύψει αυτόν το χρόνο που «χάθηκε» μιας και τα παιδιά σε αυτή την ηλικία συνήθως δεν παίζουν μόνα τους. Σε περίπτωση που ο μαθητής ετοιμαζόταν για αλλαγή επιπέδου από προκαταρκτική για κατωτέρα τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα. Στην περίπτωση αυτή, η ύλη συνήθως δίνετε για σιγουριά μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων. Άρα μέχρι το lock down ο μαθητής είχε μάθει με το δάσκαλο το πρόγραμμα των εξετάσεων και έτσι μπορούσε να το συντηρήσει ή και να το βελτιώσει την περίοδο αυτή. Ωστόσο υπάρχει και ο μήνας του Ιουνίου ο οποίος σε συνδυασμό με τα έξτρα μαθήματα θα δώσει την ευκαιρία για μια αξιοπρεπέστατη παρουσία στις εξετάσεις. Στο επίπεδο αυτό το τηλεμάθημα μπορεί να λειτουργήσει υποστηρικτικά διότι τα κομμάτια έχουν δέσει και ο δάσκαλος μπορεί να τα ακούσει και να προτείνει βελτιώσεις, να σχολιάσει κλπ. Αλλά όχι να προχωρήσει την ύλη.

ΚΑΤΩΤΕΡΑ - ΜΕΣΗ

Σε αυτά τα επίπεδα, το πρόγραμμα των εξετάσεων έχει γνωστοποιηθεί και παράλληλα έχει ξεκινήσει η εκμάθηση από το 1ο μάθημα του Ιανουαρίου. Μέχρι το το lock down ο μαθητής είχε εξασκήσει με το δάσκαλο το πρόγραμμα των εξετάσεων και έτσι μπορούσε να το βελτιώσει την περίοδο που τα μαθήματα είχαν σταματήσει. Εδώ το τηλεμάθημα μπορούσε να κρατήσει το μαθητή σε επαγρύπνηση αφού ακόμα και εξ΄αποστάσεως μπορούσε ο καθηγητής να επιθεωρήσει την πρόοδο του μαθητή. Στη συνέχεια τα εντατικά μαθήματα του Ιουνίου σε συνδυασμό με την παράταση μέχρι τέλος Ιουλίου του διδακτικού έτους μετά από απόφαση του υπουργείου για όσους το επιθυμούν μπορεί να βοηθήσει στην εκμάθηση επιπλέον ύλης. Παράλληλα επειδή οι εξετάσεις θα γίνουν τέλος Ιουνίου και αρχές Ιουλίου βοηθούν στην βελτίωση του προγράμματος των εξετάσεων.

ΑΝΩΤΕΡΑ

Εδώ τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά μιας και ο μαθητής εχει μπει στην τελευταία ευθεία για το πτυχίο. Λόγω ηλικίας κρατήθηκε επαφή με τα τηλεμαθήματα, η ύλη των εξετάσεων έχει διδαχθεί από πολύ νωρίτερα και παίζουμε με βελτιώσεις σε ταχύτητα και χρωματισμούς. Πιστεύω ότι είναι το περισσότερο ανεπηρέαστο επίπεδο μιας και ο περισσότερος ελεύθερος χρόνος βοήθησε στην καλύτερη προετοιμασία. Όπως είπαμε και πριν τα εντατικά μαθήματα του Ιουνίου σε συνδυασμό με την παράταση μέχρι τέλος Ιουλίου του διδακτικού έτους μετά από απόφαση του υπουργείου για όσους το επιθυμούν βοηθούν στην βελτίωση του προγράμματος των εξετάσεων.

ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ

Η εμπειρία μου και οι συζητήσεις με άλλους συναδέλφους με οδηγούν στα εξής συμπεράσματα:

  • Μιλάμε τόση ώρα για μόλις 6 (το πολύ) μαθήματα που χάθηκαν λόγω covid19 αφού τον Απρίλιο είχαμε έτσι και αλλιώς τις διακοπές του Πάσχα! Άνετα από το Μάιο που ξεκινήσαμε μπορούν να καλυφθούν.
  • Οι μαθητές προσχολικής ηλικίας και των πρώτων τάξεων του δημοτικού ήταν αυτές που επηρεάστηκαν περισσότερο αφού τα τηλεμαθήματα δεν είναι αποδοτικά και οι περισσότεροι μαθητές έχασαν την επαφή τους. Παράλληλα οι επιπτώσεις είναι πολύ μικρές αν αναλογιστούμε τα κατά μέσο όρο τα 12 συνολικά έτη σπουδών του πιάνου!
  • Οι μαθητές που «έπαιζαν» πιάνο, έπαιζαν και στο διάστημα της διακοπής των μαθημάτων. Όσοι είχαν την υπευθυνότητα να παρουσιάσουν ένα καλό πρόγραμμα εξετάσεων θα το παρουσιάσουν και τώρα. Εδώ δεν συναντήσαμε πρόβλημα.
  • Οι μαθητές που όλη τη χρονιά παλεύουν με 1-2 κομμάτια από κάθε βιβλίο, με δυσκολίες λόγω σχολικού προγράμματος και όχι μόνο (διαγωνίσματα, εξετάσεις ξένων γλωσσών επιβεβαιωμένα με παρουσία των γονιών !) δεν επηρεάστηκαν καθόλου!!! Εδώ συναντάμε περιπτώσεις παιδιών που παίζουν πιάνο μόνο με τον καθηγητή διότι μόνα τους δεν προλαβαίνουν επειδή όλο και κάτι τυχαίνει. Σε αυτά τα παιδιά, τα εντατικά του Μαϊου - Ιουνίου κάλυψαν τα 6 χαμένα μαθήματα και θα παρουσιάσουν ό,τι είχαν σκοπό να παρουσιάσουν!
  • Τα περισσότερα παράπονα-προβλήματα τα συναντήσαμε από γονείς που περιμένουν να τελειώσει ο Οκτώβριος, να «δουν» το πρόγραμμά τους και μετά να γραφτούν στο ωδείο χάνοντας κάθε χρόνο το σημαντικότερο μέρος της χρονιάς και σημαντικό αριθμό μαθημάτων.
https://www.facebook.com/partitoures/?ref=bookmarks
www.pianoteacher.gr   ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΙΑΝΟΥ - ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ DRUMS - ΑΝΩΤΕΡΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε